Τα σημεία του αυτοκινήτου που πρέπει να εξετάσετε πριν την αγορά μεταχειρισμένου


Εκτός από τον τυπικό έλεγχο ενός μεταχειρισμένου που αφορά στα χαρτιά του, αναμφισβήτητα το σημαντικότερο που πρέπει να ελεγχθεί πιο σχολαστικά, είναι το κομμάτι που αφορά στον τεχνικό έλεγχο. Σε αυτό περιλαμβάνονται πάσης φύσεως τεχνικά μέρη, τα οποία μπορείτε με τη βοήθεια ενός μηχανικού ή ακόμα και μόνοι σας να εκτιμήσετε. Επιπλέον, στον τυπικό έλεγχο περιλαμβάνονται και μέρη του αμαξώματος, τα οποία ενδεχομένως έχουν αντικατασταθεί από κάποια σύγκρουση π.χ., και τα οποία καλό είναι να τα εξετάσετε με κάποιον γνωστό σας φανοποιό.

Λειτουργία κινητήρα
Η λειτουργία του κινητήρα μόνο από έναν ειδικό μπορεί να αξιολογηθεί εύκολα, ωστόσο μέσω της ακοής του ενδιαφερόμενου, είναι πολύ πιθανό να δημιουργηθούν υποψίες για την κακή λειτουργία του. Έτσι, αν ακούτε κροτάλισμα ή κάθε τι που σας φαίνεται περίεργο στον ήχο του, καθώς και αν εντοπίσετε αρρυθμία στη λειτουργία (αυτό μπορείτε να το εντοπίσετε και από το στροφόμετρο, εφ’ όσον ο κινητήρας δουλεύει στο ρελαντί), μη διστάσετε να απευθυνθείτε σε κάποιο μηχανικό, ώστε να έχετε μια πιο ολοκληρωμένη άποψη.

Λάδια στο χώρο του κινητήρα
Η πρώτη ματιά είναι και η καθοριστική για το αν το αυτοκίνητο είναι προσεγμένο ή όχι. Αν π.χ. ο κινητήρας είναι καθαρός σε όλα τα σημεία του, δείχνει ότι καθαριζόταν από τον προηγούμενο κάτοχό του, ενώ για να σιγουρευτείτε ότι ο καθαρισμός ήταν συστηματικός και όχι ότι έγινε για την προκειμένη περίπτωση, κοιτάξτε στο εσωτερικό του καπό και σε σημεία όπου δύσκολα βγαίνουν τα "καμένα" λάδια. Για να διαπιστώσετε αν υπάρχει διαρροή λαδιών, αφήστε για λίγη ώρα το αυτοκίνητο σε επίπεδη επιφάνεια και κοιτάξτε αν αφήνει σταγόνες λαδιού στο δρόμο. Οποιαδήποτε διαρροή κοστίζει ακριβά σε χρήμα.

Δείκτης λαδιού
Αφού κοιτάξετε περιφερειακά τον κινητήρα για τυχόν διαρροές, αφαιρέστε το δείκτη ποσότητας λαδιού και ελέγξτε για πιθανά σημάδια από νερό ή σκουριάς. Σε μια τέτοια περίπτωση, η καταπόνηση που έχει δεχθεί στο παρελθόν του το αυτοκίνητο είναι δεδομένη, οπότε η μείωση της τιμής του πρέπει να σας απασχολεί ιδιαίτερα. Κοιτάξτε επίσης και την ποιότητα αλλά και ποσότητα του λαδιού, αφού η χαμηλή στάθμη υποδηλώνει αδιάφορο ιδιοκτήτη.

Καταλύτης
Ο καταλυτικός μετατροπέας πρέπει να αλλάζεται σε κάποιο χρονικό διάστημα, ακόμα και αν βρίσκεται σε καλή κατάσταση. Επειδή στην Ελλάδα το ποσοστό εκείνων που πραγματοποιούν την αντικατάσταση του καταλύτη, όπως αυτή ορίζεται από τον κατασκευαστή, είναι εξαιρετικά αμφίβολη, καλό είναι να γνωρίζετε πότε πρέπει να γίνει αυτή, ενώ βέβαια σε περίπτωση που εμφανίζει σημάδια φθοράς, ολόκληρη η εξάτμιση είναι σίγουρο ότι πρέπει να γίνει άμεσα. Για την καλύτερη διάγνωση μπορείτε να ζητήσετε και τη γνώμη κάποιου ειδικού μηχανικού, ο οποίος συνολικά θα μπορέσει και εκείνος να εκφέρει άποψη για το κάθε σημείο του αυτοκινήτου, που ενδέχεται να χρειαστεί επισκευή.

Σύστημα διεύθυνσης
Όπως και στον παραπάνω τεχνικό έλεγχο, το σύστημα διεύθυνσης πρέπει να ελεγχθεί κατά τη διάρκεια ενός test drive για τη διεξαγωγή σωστού συμπεράσματος. Οδηγώντας λοιπόν το αυτοκίνητο, παρατηρήστε τη θέση του τιμονιού σε σχέση με την πορεία που διαγράφει το αυτοκίνητο. Αν το τιμόνι κοιτάζει ευθεία, ενώ το αυτοκίνητο παρεκκλίνει της πορείας του δεξιά ή αριστερά, το πιθανότερο και πιο εύκολα αντιμετωπίσιμο είναι να χρειάζεται ευθυγράμμιση των τροχών. Ξαναδοκιμάστε αφού έχει γίνει ευθυγράμμιση και αν το φαινόμενο συνεχιστεί, είναι πολύ πιθανό το αυτοκίνητο να έχει υποστεί φθορά στο σύστημα διεύθυνσης (ακρόμπαρα, σύστημα ανάρτησης) από κάποια σύγκρουση. Το βάρος του τιμονιού καθώς και ο τζόγος (νεκρό σημείο στη θέση της ευθείας), αν εκείνο εμφανίζει, είναι άλλα δύο στοιχεία που πρέπει να ερευνηθούν σε βάθος, ιδιαίτερα δε αν το αυτοκίνητο διαθέτει υποβοήθηση (ηλεκτρική ή μηχανική).

Σχόλια