Οδήγηση σε χιόνι και πάγο
Βασικές αρχές
Η εφαρμογή αλυσίδων είναι απαραίτητη προϋπόθεση για να έχετε τα επιθυμητά αποτελέσματα. Κίνηση: Κινείστε με μικρές ταχύτητες και ακολουθήστε πιστά την παραπάνω συμβουλή. Το στρίψιμο, το φρενάρισμα και, βέβαια, η επιτάχυνση πρέπει να γίνονται με απαλές ή ακόμα και ήπιες κινήσεις. Σε κατηφόρες έχετε εμπλεκόμενη την πρώτη ταχύτητα, ώστε να φρενάρει το αυτοκίνητο μέσω του κινητήρα, ενώ, σε έντονες κατηφόρες, επιστρατεύστε και το χειρόφρενο με σήκωμά του κατά μερικές σκάλες. Αν μένετε σε περιοχές που, το χιόνι είναι συχνό φαινόμενο, καλό είναι να προμηθευτείτε ειδικό σετ ελαστικών χιονιού. Αποφύγετε την κίνηση των τροχών σε αυλάκια, που δημιουργούνται από τα προπορευόμενα οχήματα, αν είναι δυνατόν.
Τips
- Έχετε αναμμένα τα φώτα σας.
- Με την προϋπόθεση ότι, έχετε σταθμεύσει σε επίπεδο έδαφος, μην τραβήξετε το χειρόφρενο μέχρι το ανώτερο σημείο του κατά το παρκάρισμα, αφού λόγω των χαμηλών νυχτερινών θερμοκρασιών, ενδέχεται να μπλοκάρει το χειρόφρενο.
- Αν δεν μπορείτε να ανεβείτε μια ανηφόρα, δοκιμάστε να την ανεβείτε με την όπισθεν.
- Αν το κλειδί δε μπαίνει στην κλειδαριά, ζεστάνετέ την με έναν αναπτήρα ή ειδικό σπρέϊ.
Κίνηση με προσθιοκίνητο
Στις ευθείες, το προσθιοκίνητο αυτοκίνητο συμπεριφέρεται καλύτερα από ένα πισωκίνητο, λόγω του αυξημένου βάρους που έχει στον εμπρόσθιο άξονα. Όμως, σε ανηφορικό δρόμο το αυτοκίνητο πιθανότατα να γλιστράει. Σε κατηφόρα θα πρέπει να επιλέξετε 1η σχέση στο κιβώτιο και να σηκώσετε λίγες σκάλες το χειρόφρενο, ώστε να φρενάρουν ομαλά οι πίσω τροχοί.
Κίνηση με πισωκίνητο
Σε ευθείες, το πισωκίνητο όχημα παρουσιάζει αστάθεια και χρειάζεται επιπλέον προσοχή του προσθιοκίνητου. Όσον αφορά στις ανωφέρειες και στις κατωφέρειες, ισχύουν τα αντίθετα από ότι στα προσθιοκίνητα. Αντίθετα, στις κατηφόρες οι πίσω τροχοί δεν έχουν το βάρος που χρειάζονται, ώστε να πατάνε καλά και να διατηρούν την πρόσφυση. Η λύση είναι να τοποθετήσετε κάποιο βαρύ αντικείμενο στο χώρο αποσκευών.
Κίνηση με τετρακίνητο
Τα οχήματα που έχουν κίνηση και στους τέσσερις τροχούς παρουσιάζουν καλύτερη συμπεριφορά στο χιόνι, σε σχέση με τα άλλα δύο συστήματα μετάδοσης. Αυτό, βέβαια, δε σημαίνει ότι μπορούμε να υπερβούμε τα όρια, ενώ αν χρειαστεί, τοποθετούμε αλυσίδες, κατά προτίμηση στους εμπρόσθιους τροχούς, όπου και ενεργεί το σύστημα διεύθυνσης.
http://www.autotriti.gr
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου